torstai 22. toukokuuta 2014

Keltainen toukokuu

Sateenkaaren alla kuljen
Talven portin suljen
Kostealla sammalella seison
Aurinkokin alkaa paistaa
Sade vaihtaa kaistaa
Vaihdan mielen keltaiseen
Keltaiseen mieleen
Keltaiseen mieleen

Aikakone v. 1996

Viime päivien hellelukemat on antaneet jo armeliaasti unohtaa kylmän alkukuun pakkasöineen ja nyt voi jo katsoa eteenpäin kesää kohti.
Liekö auringonpaiste innoittanut vai Brasilian futisjoukkueen pelipaidat, mutta mä olen tällä hetkellä ihastunut keltaiseen väriin! Oikein keltainen kausi meneillään!
Sininen on lapsesta asti ollut mun lempivärejä sen rauhoittavuuden ja moninaisuuden ansiosta, mutta muut värit sen rinnalla vaihtelevat, nyt on vuorossa keltainen.







Keltaisen sanotaan väriterapiana parantavan keskittymiskykyä ja selvittävän ajatuksia. Keltainen lisää energiaa sekä stressinsietokykyä, hieroo älynystyröitä ja vahvistaa järkeä.
Ei hassummin!


Rakkaudella,
KIKU

1 kommentti:

  1. Viitsiskö edes kommentoida, kun kuitenkin jo arvaat mitä aion sanoa...

    Minäkin pidin pienempänä mustasta ja sinisestä ja viime vuosina olen yrittänyt "värittää" vaatekaappiani. Punaista ja keltaista olen opetellut käyttämään, ne kun sopivat tummahiuksiselle ja -ihoiselle.

    VastaaPoista