maanantai 7. heinäkuuta 2014

Generation D

90-luvulla Spice Girls lauloi X-sukupolvesta, 'generation X', joka oli uuden ajan sukupolvi.
Sukupolvi, joka oli alkanut aikuistua 80- ja 90-lukujen taitteessa.
Minä olen viettänyt lapsuuteni 1990-luvulla ja olen ehdottomasti D-sukupolvea, nimittäin Disney-sukupolvea.

Mun lapsuuteni oli Walt Disney -tuotantoyhtiön kulta-aikaa ja Disneyn valloittavat animaatiot värittivät vahvasti mun lapsuutta; Kaunotar ja Hirviö, Aladdin, Leijonakuningas, Herkules, Mulan, Pocahontas... Sen tähden mä varmaan olenkin tällainen vahva ja itsenäinen prinsessa!
Meillä oli aikamoinen Disneyn VHS-kirjasto ja kasetteja kulutettiinkin ahkerasti loppuun. Rehellisesti sanottuna osaan edelleen suurimman osan Herkuleksen vuorosanoista...
Monien elokuvien tietyt "linet" ovat myös jääneet vahvasti elämään meidän perheen puhekieleen, kuten Herkuleksesta:
Piina: "Siis jos se kuulee.."
Paniikki: "Jos.. 'Jos' on hyvä!"

Jokatapauksessa, Disneyn piirretyt elokuvat säväyttävät mua edelleen ja toisinaan on ihana uppoutua satumaailmaan, jossa miehet ei kaikki urpoja tai mulkkuja ja joka tarinalla on onnellinen loppu.
Pieni Merenneito on yksi mun suurimmista suosikeista (olin penkkareissakin Ariel!), enkä voinut vastustaa aiheeseen liittyvää pientä ristipistotyötä! :)


Langat olivat jämiä, eivätkä kaikki värit ihan juuri sitä mitä haettiin, mutta hei, mä oon tyytyväinen!
Edellisen kerran olen kaiketi tehnyt ristipistoja kymmenen vuotta sitten..
En tiedä vielä mihin tuon käytän, ehkä vain ihastelen sitä ja saan superhyvän mielen!
Ohjekuvaan törmäsin Pinterestissä ja itseasiassa kuva taitaa olla alunperin olla helmiä varten, mutta WHO CARES!




Rakkaudella,
KIKU

1 kommentti:

  1. Netissä on sivusto http://www.microrevolt.org/knitPro/ jossa voi omista kuvista tehdä ristipistomallin. Vielä en ole kokeillut, koska kesken on vieläkin pikkuveljen tietokoneella tekemä ristipistomalli edellisen koiramme kuvasta. Tulipa taas mieleen jatkaa sitä, kun näin sun Arielin!

    VastaaPoista