torstai 3. huhtikuuta 2014

Puutarha ruukuissa

Mun viherpeukalo alkaa heräilemään taas näin aurinkoisina kevätpäivinä.
Vaikka nykyään viherkasvit viihtyykin mun seurassa, niin jostain syystä mun sisäinen viljelijä on himppasen hukassa. Eihän se tietty estä yrittämästä!

Tänään postilaatikkoon oli kolahtanut mun tilaajalahja erään lehtitilauksen myötä;
Herkullista satoa ruukuista -kirja.



Mulla oli hyvä fiilis jo ennakolta tosta kirjasta (olin googlettanut sen, tietty!) ja selattuani sen nyt pari kertaa läpi olen innoissani! Hyvät selkeät kuvat, tietoa kylvöstä ja istuttamisesta, infoa erilaisista ruukuista ja niiden sopivuudesta eri käyttötarkoituksiin jnejne.
Innostuin ja jos huonosti käy, niin se on menoa nyt!

Olin jo aiemmin löytäny Pinterestistä kuvan tällaisesta ruukkuviritelmästä:


Alin ruukku vois olla vähän isompi mun mielestä, mutta vitsit miten mainio!
Ei vie paljoa tilaa, muuten kuin ylöspäin!

Tämä kuva + uusi kirjani sai aikaan sen, että nyt on pää täynnä ideaa!


Toinen ruukkutorni voisi sisältää mansikoita, minttua, laventelia ja toinen ruukkutorni kenties salaattia, rucolaa, suolaheinää, tilliä ja persiljaa.
En tiedä vielä yhtään onnistuisko tällaiset setit käytännössä, mutta mun mieleen on piirtynyt jo erittäin kaunis kuva! Täytyy ottaa selvää ja sitten ei muuta kuin sormet multaan!



Rakkaudella,
KIKU

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti