torstai 31. lokakuuta 2013

Hetki ennen marraskuuta

Viime aikoina on maaseudulla ollut taas puuhaa konsanaan!
On leikitty ja pelattu, hoideltu asioita, suunniteltu ja valmisteltu tulevaa joulua, nähty sukua ja syöty kakkua.
Hoitolapsikin oli yökylässä viime viikonloppuna.

Suursiivoa on aloitettu ja jatketaan lähipäivinä. Työhaastattelussakin kävin pyörähtämässä alkuviikosta ja sekös vasta olikin jännä paikka!
Nähkääs tuo työpaikka sijaitsee melkein entisen työpaikkani vieressä, se olisi vakituinen toimistotyö (8-16 ma-pe) ja mun palkkatoive menisi kuulemma heittämällä läpi. Nämä olivat plussat.
Miinuksina on, että työ on todella yksitoikkoista, ei etenemismahdollisuuksia, työpaikassa on vain tämä yksi ainoa toimistotyöntekijä, muut työkaverit (n. 20 kpl) ovat varastomiehiä.
Rekrytointi oli ulkoistettu vuokratyöfirmalle ja haastattelija sanoi haastattelun päätteeksi, että tämä työ ei milläänlailla tukisi mun urakehitystä, eikä välttämättä riittäisi ylläpitämään mielenkiintoa kovin pitkään. Myönsin itsekin siinä tilanteessa samat tosiasiat.
Sain aikaa harkita seuraavaan aamuun, kiinnostaako paikka mua vai ei, sillä haastattelija mielellään suosittelisi lämpimästi minua töihin siihen firmaan.
Vastasin pitkien pohdintojen jälkeen, että olisin iloinen jos hän suosittelisi minua. Toivoin kuitenkin että pääsisin käymään yrityksessä vielä ennen minkäänlaisia valintoja. Saamme nähdä..

Töihin ei kyllä ole ikävä millään tapaa, kun kotimaisemissakin riittää menoa ja meininkiä.
Tänään kaiverrettiin ekaa kertaa kurpitsaa, huomenna vietetään ensimmäistä kertaa luokkakokousta. Lauantaina on tiedossa lasten disco ja naamiaiset: minä, kummipoika ja isoveljensä olemme menossa merirosvoina, yarr! Lauantai-illalle olen varannut myös jokaisen lapsen unelmaeväät; sipsejä ja karkkeja! Aion myös juhlistaa pyhäinpäivää ja tulevaa joulua katsomalla lauantai-illan huumassa Painajainen Ennen Joulua -elokuvan.
Sunnuntaina paistellaan kokonaista kananpoikaa ja kokeillaan miten se 'Spotted Dick' onnistuu suomalaisittain, mutta näistä lisää myöhemmin!







 


Hyvää alkavaa marraskuuta!
TJ 35 York ja TJ 54 joulu!



Rakkaudella,
KIKU



p.s. MOVEMBER ALKAA! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti