torstai 27. joulukuuta 2012

Viikko 51 kera joulun

Joulua edeltävä viikko, eli viime viikko, oli yhtä touhukas kuin edeltäjänsäkin.
Jouluna kuitenkin sai onneksi rauhoituttua mamman helmassa, pelattua lautapelejä sekä katseltua leffoja.


Aloitimme myös jo spekuloinnit ensi joulusta, sillä äidinäitini tuskin jaksaa/pystyy enää ensi vuonna tekemään paljoakaan joulua varten.. Tämä tarkoittanee muunmuassa sitä, että kinkut paistetaan sähköuunissa ja joulupöydästä uupuu kestosuosikki; piimäjuusto.

Nyt ei kuitenkaan murehdita tulevia vaan fiilistellään sitä mitä oli.
Viikkoni kuvina, olkaa hyvät!



Eräänä aamuna työmatka kesti 50 minuuttia, sen normaalin 20 minuutin sijaan, mutta onneks mulla ei ollut kiire, ei ne työt kuitenkaan mihinkään karkaa..

 Pikkukuusi työpöydällä

 Tulihan niitä joulukortteja oikein mukavasti, vaikka ensin meinasin niiden jääneen kaikkien matkalle

 Tapaksia, omnomnomnom!


 
Jälkkäriksi creme bruleeta, "Pake" paahtoi pinnan innoissaan mun tohottimella, onneks sillä on tulityökurssi käytynä... :D

Aatonaattona oli ihana keli

Kuusimetsältä kotiin päin

Pesin mummilan tuvan lattian ja äippä pudisteli matot pihalla. Naapurin kissa tuli pihalle seuraksi

 Kirjastossa jaettiin joulurunoja ja tämä tarttui minulle mukaan..




Pukkikin toi lähes kaikki toivomani joululahjat, voi onnea!
Vaikeaksi meinasi mennä kakkulautasen kohdalla, ja myönnän että itsekin olisin voinut lahjalistaa kirjoittaessani olla selvempi asian suhteen, mutta Pake tuntee siskonsa sen verran hyvin, että tiesi heti mitä mä sillä tarkoitan! Kyseessähän oli siis tällainen Iittalan Kastehelmi jalallinen kakkutarjotin.


Keittokirja meni huti, sillä pukin tuomisista löytyi Hellapoliisin Ruokavuosi -kirja.
Ei ihan mun suosikki, mutta paksu opus, josta varmasti saa paljon ideoita!



Rakkaudella,
KIKU

2 kommenttia:

  1. Jos piimäjuusto on sama kuin kotijuusto, niin voidaan yhdessä valmistaa sellainen teille ensi jouluksi! Pukki nimittäin toi mulle juustokehän lahjaksi :) ja juuston valmistuksen opetus kuuluu kuulemma myös lahjaan!

    -minde

    VastaaPoista
  2. Mahtavuutta! :)
    Mä olen käynyt jo pari kertaa katsomassa miten homma hoituu, mutta täytyis itsekin yrittää!
    Pidetään siis juustoilta! ;)

    VastaaPoista