torstai 30. elokuuta 2012

Työttömän arki yllätti

Jo kahdeksanatoista arkiaamuna olen saanut herätä ilman kellon sointia. Olen nauttinut täysin rinnoin jokaisesta kiireettömästä aamusta ja levätystä yötä. Iloitsen myös siitä että "iltaihmisenä" voin toteuttaa itseäni. En ole aamuihmisiä enkä saa aamuisin tehtyä mitään fiksua, käyntiin pääseminen kestää. Iltaisin ja öisin sen sijaan saan vaikka millaisia ideoita ja inspiraatioita, olen täynnä elämää!
Tästä syystä minun ei pitäisi elää kerrostalossa, sillä en pääse aina vapaasti toteuttamaan itseäni ja ideoitani, jotka putkahtavat päähän keskellä yötä.

Työttömyys on kuitenkin ollut yllättävää, sillä menoja on ollut vaikka millä mitalla! Tämä on ensimmäinen viikko, kun olen ehtinyt oikeasti olemaan kotona. Sekin päättyy huomenna, kun lähden landelle valmistelemaan viikonlopun juhlia, mutta toisaalta kaipaankin jo hieman säpinää ympärilleni!
Tämä alkuviikko on mennyt ihan itsekseni, leffoja katsellessa, musiikkia kuunnellessa, unelmoidessa.

Mietin tässä juuri syitä, joiden perusteella olen valinnut ne elokuvat jotka olen katsonut. Muutamat elokuvat on puhtaasti tullut katsottua sen takia että miespääosa on ollut SMOKING HOT (Channing Tatum, Dwayne Johnson..), jotkut taas esimerkiksi sen takia että olen nähnyt aiemmatkin osat.
Avataanpa tämän tekstin pohjalta uusi kysely tänne blogiin; MITEN SINÄ VALITSET ELOKUVAN?

Toissapäivänä kävimme keskustelua ystäväni kanssa tämän hetkisistä miessuhteistamme, molemmilla kun on hieman nuorempi mies kierroksessa. Kyllä nauratti se boytoy -keskustelu, uskomatonta! :D
Uskomattominta tässä kyllä on se, että mun elämään ja tulevaisuuden suunnitelmiin ei kyllä mikään nuori kolli oikein istu, mutta toisaalta ei kaikkea pidä ottaa niin vakavasti!

Keksin tänään muuten yhden asian, jonka takia kannattaa asua jonkun kanssa yhdessä; saa lakanat vedettyä!
En tiedä mikä mun yhdelle aluslakanalle on tullut, se on jotenkin oudosti venähtänyt jostain kohdin ja ilmeisesti kutistunut kulmista, koska se ei sitten niin millään halunnut viikkaantua nätisti kaappiin! Kaksikymmentä minuuttia taistelin sen kanssa ja yritin pitkittäin ja poikittain taitella sitä, mutta kun ei niin ei! Nyt se yrittää näyttää viikaltu tuolla mun kaapissa (lue: mytyssä.)

Keksin kyllä heti perään ainakin kolme syytä miksi ei kannata asua ainakaan miehen kanssa yhdessä.
  1. Voi rauhassa syödä pelkkää kasvisruokaa sekä omenapiirakkaa ja jätskiä monta päivää putkeen ilman että kellään on puuttumista asiaan.
  2. Voi kuunnella Kari Tapiota ja itkeä ilman että kukaan katsoo oudosti.
    (En tiedä mikä siinä on, mutta mua koskettaa vieläkin todella paljon..)
  3. Voi kulkea kotona pelkissä niissä ei-niin-viehättävissä-mutta-ah-sitäkin-mukavammissa erotiikantappavissa "mummoalusvaatteissa", ilman että joku ilmoittaa vehkeensä kääntyneen sisäänpäin pelkästä vilahduksesta.

Jos näistä ei vielä joku osannut päätellä, niin mulla on ollut vähän liikaakin aikaa olla itsekseni kotona neljän seinän sisällä... Oon mä sentään kerran päivässä käynyt ulkoilemassa, mutta samat jutut ne päässä pyörii vaikka kävelisi toisena päivänä itään ja toisena länteen :D

Viikonlopuksi onneksi tosiaan landelle kuuntelemaan uusia tarinoita ja hankkimaan uutta sisältöä elämään tämänkin viikon osalta.


Rakkaudella,
KIKU

2 kommenttia:

  1. Hyviä ideoita muillekkin työttömille :)

    VastaaPoista
  2. työttömänä ollessa tulee kyllä lennokkaimmat ideat.. Ainakin mulle! :)

    VastaaPoista