keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Edustusmartta

Meidän paikallinen metsästysseura vietti tosiaankin viikonloppuna yhdistyksen 50-vuotisjuhlia, ja koska äitini oli Marttojen puheenjohtajaristeilyllä samaisena päivänä, oli äiskä pyytänyt mua menemään paikalle edustamaan.
Lupasin hoitaa esiintymispuolen, koska se lukeutuu mun vahvuuksiin.


Päälleni valitsin tämän asun


Jalkaan vihertävät korkkarit ja tukka jotakuinkin samanlaiselle nutturalle, kuin aikoinaan meidän juniorin wanhojen tansseihin, eli näin:



Kevyt meikki, ei mitään ihmeellistä, otsatukka suoraksi.
Juhliin lähtiessäni tuli jo itelle ihan sellainen fiilis, että hitto, mähän näytän aika vetävältä kissalta!
Yllätyin kuitenkin suuresti, kun yläaste- ja lukioaikainen rehtorini (naispuoleinen) tuli juhlissa tervehtimään ja sanoi heti kärkeen: "Wau, sähän oot aivan uskomattoman upea ilmestys nykyään!". NOT BAD!
.. Tosin äippä sano tän kuullessaan että: "Miltä sä sen mielestä sit oikein näytit lukiossa!?"
Meikä otti ton silti pelkästään positiivisena asiana ;)

Olin puhujan roolissa viedessämme marttayhdistyksemme tervehdystä metsästysseuralle ja ojentaessamme lahjan, joka oli puinen veitsitukki sekä seitsemän Fiskarsin veistä.
Mainitsin, että oma yhdistyksemme on perustettu jo vuonna 1935, eli olemme ikään kuin "isosiskoyhdistys" ukoille, siitäpä vasta hyvät naurut saatiin juhlaväen kesken! Totesin myös että ovatpa taas kylän naiset olleet kekseliäämpiä ja kerenneet aikoinaan ryhmittymään ennen miehiä.
Tämän jälkeen seurasi onnitteluvärssy, jonka olin googlettanut, mutta jonka lausuin niin luontevasti, että mua tultiin jälkeenpäin kehumaan, kun olin keksinyt niin hienon värssyn! Kaikkea kunniaa ei sentään pystynyt ottamaan, vaan piti myöntää, ettei ollut ihan omasta päästä sentään.

Ukot vielä illalla vitsailivat että oli heidänkin mielestään niin upea värssy, että tästä lähin lukevat sen joka kerta kokoontuessaan. Joopajoo..

Tanssimaankin pääsin, kun poika, jonka lapsenvahtina olen aikoinani ollut, kävi pyytämässä valssiin. Yllättävän hyvin poika osas viedä ja onhan se kasvanut jo melko miehekkääksi.
Tässä kohtaa taas päädyin miettimään että tsiisus, miten vanha sitä oikeesti itse jo on..

Tällä hetkellä mulla on projektina meidän marttatoiminnan kartoittaminen ja kasvojen kohotus, jotta muutkin nuoret ymmärtäisivät, että marttailu on kyllä tosi kivaa puuhaa! Etenkin jos löytää hyvän yhdistyksen!

Arvostaisin suuresti, jos mahdollisimman monet teistäkin lukijoistani vastaisivat mielikuvakyselyyn Martoista:

https://docs.google.com/forms/d/1FF36fDOGAN0PrXUgXMJufu67sXU71Hsq4gMaMjLNYzU/viewform

Kysely on anonyymi ja sen voivat täyttää myös jo marttailussa mukana olevat henkilöt!
Tämä on siis eri kysely, kuin se minkä olen muutamille linkannut facebookissa!!!!

Kiitos jo etukäteen, olette suuri apu!

Marttailemisiin! ;)


Rakkaudella,
KIKU

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti